четвъртък, 25 февруари 2016 г.

Shadowhunters TV Show


Днес реших да си поговорим малко за сериала Shadowhunters по "Реликвите на смъртните" на Касандра Клеър. Както повечето от вас знаят, това е поредица от шест книги, посветени на свръхестествения свят с главни действащи лица - Ловците на сенки, които са нефилими - полухора, полуангели. Да, аз все още не съм прочела цялата поредица, а само първите две книги, но това ми е достатъчно, за да изразя мнение по въпроса и да кажа какво ме е впечатлило и какво не е. Умишлено изчаках да мине и този епизод, за да имам по-голяма представа за нещата, които си умирам да споделя още откакто излезе първият епизод. Без да губя време, започвам с коментарите, защото има много неща, които ми се иска да кажа.

 1. Катрин Макнамара - Няма да отричам, че е много красиво момиче. Но в днешно време красотата се гледа повече от способностите. Видимо тя е перфектна за ролята на Клеъри Фрей, като изключим тази странна оранжева коса. Доколкото знам преди е била руса и не разбирам защо просто не се е боядисала в червеникав цвят, а някакъв доста странен червеНИКАКЪВ. Не ми се иска да сравнявам нея и Лили Колинс, която изигра същата роля преди няколко години, но Лили е класи отгоре Кат. Не говоря за външност, а за актьорска дарба. Кат е Дисни актриса. Гледах няколко филма на Дисни Ченъл с нейно участие и се справи горе/долу добре, но има огромна разлика от ролите, които е играла преди, до ролята, която играе сега. Би трябвало да е доста по-узряла. Надявам се слабата ѝ актьорска игра да е, защото по някакъв начин не може да се отпусне пред камерите, или пък е някакъв етап, който след време ще отмине. Просто не е приятно за гледане, когато главната актриса не играе добре. Да не говорим пък, че с Джейс/Дом имат нула химия помежду си.
2. Доминик Шерууд в ролята на Джейс - Тук няма да говоря за актьорска игра, понеже харесвам Дом. Гледала съм го и в други продукции и знам, че е добър актьор. Специално за ролята му тук - мисля, че главна вина носят създателите на формата. Не усещам присъствието на Джейс изобщо. Сякаш е Джейс, ама не съвсем. Няма го онова нехайство, онова небрежно държание, онзи непукизъм и чувство за хумор. Определено трябва да се поработи малко повече с персонажа на Джейс. (Харесват ми очите на Дом, нещо рядко срещано по света са, но за да влезе в ролята просто трябваше да използват златисти лещи.)
3. Институтът - Външно сградата е красива. Изглежда по точно както би трябвало да бъде. Проблемът ми е с вътрешната му част. Напълно разбирам, че това е сериал и са им нужни статисти, но защо, защо, защо питам са ви нужни статисти, играещи ловци на сенки в Института? От къде се взеха? От Идрис или от Чернобил (по-късно за това недоразумение)? В книгата ясно е казано, че живеещите в сградата са Лайтууд, Джейс, Ходж и котката Чърч, която така и не видях никъде (Защо така лошо се пренебрегва животното?). А и недоумявам цялата тази работа с технологията, по която ловците нон стоп работят, сякаш живота им зависи от това.
4. Сценарият - Няма да говоря много за него. Ще кажа с няколко думи само, че е абсурден. Не ми харесва как са представени героите, нито репликите им. Има още да работят доста по него. 
5. Руните - ПРОКЛЕТИТЕ РУНИ! Въобще не изглеждат по начина, по който би трябвало да изглеждат. Много странно решение са взели, относно тях. Винаги съм си ги представяла черни на цвят и наистина добре изглеждащи като татуировки. А пък изгорени (буквално) в тялото ми изглеждат повече като рани, отколкото като руни.
6. Изи и Алек Лайтууд - Пет секунди мълчание за прекрасния Матю Дадарио! 
Много, много ми харесва как играе ролята си. Има характер в него. Влязъл е под кожата на Алек и се държи точно като него, само че с една идея по-добре. Не си падам особено по героя му в книгите, но в сериала - Mamma Mia! Естествено пак ми дойде една мисъл в главата - Матю е пълно копие на Алек по външност, спор няма, но Алек в сериала се държи не като Алек от книгите, а като Джейс от книгите, т.е. Матю/Алек от сериала може да мине и за Уил Херондейл. (If you know what I mean.)
Относно Изи - Емерауд(е) Тобиа също не е в идеална актьорска форма. На моменти играе нелепо. Но през повечето време е фурия. Харесва ми държанието ѝ, харесва ми външният ѝ вид, досущ като Изи в главата ми. А и връзката, която показват Матю и Емерауд(е) пред камерите, е точно това, което трябва да излъчва от двама души, играещи брат и сестра. Отлична работа вършат!
7. Саймън и развитието му - Алберто Росенде, подобно на колегите си от точка 6, също играе отлично ролята си. Влязъл е в роля, справя се много добре и видимо прилича на Саймън. В развитието на героя му, обаче не ми допадат нещата. Всичко става хем прекалено бързо, хем прекалено бавно. (Следващите няколко изречения ще съдържат СПОЙЛЕР, четете на ваша отговорност!)
Когато във втори-трети епизод беше отвлечен от вампирите, си казах "Добре, това е нормално", но видяхме Камил толкова скоро, а не би трябвало. Кръвта в тялото на Саймън е нейната, а по принцип е на Рафаел, което не ми се виждаше никак правилно. Можеше да се забавят нещата с превръщането на Саймън във вампир. Случи се прекалено скоро. А относно бавното развитие, за което споменах, имам чувството, че от цяла вечност се превръщаше във вампир, защото минаха колко - 4-5 епизода? Прекалено дълго и бавно развитие. Чак в другия епизод вече ще е официално вампир. Малко не добре замислено отново. 
8. Валънтайн, Джослин, Ходж и Люк - Има огроооомна разлика от актьорите, играещи Валънтайн в сериала и във филма. Трябва да призная, че този от филма ми беше някак по-доближаващ се до представите ми. А и Чернобил? Сериозно ли? Това е пълна глупост за мен. Максим Рой, която играе Джослин пък, подобно на щерка си, не е много добра в игрането. Харесва ми, че Люк е чернокож. Внася разнообразие в образа му. Някак си не разбирах защо е ченге, но в последствие се досетих, че в книгите глутницата се приютява в полицейско управление, та ясно от къде идва. А колкото до Ходж... прекалено ми е сексапилен избраният актьор. А и е доста по-млад от Джослин, Валънтайн и Люк. Пък да не споменаваме и огромната разлика от възрастния актьор, който бяха избрали за Ходж във филма.
9. Магнус Бейн - Честно казано Хари Шум Джуниър също не ми допада особено. Добър е, внася цвят в образа на героя си, но се държи нелепо през повечето време. Не е този Магнус, когото си представях, докато четях. Но с времето се надявам да го харесам.
10. Семейство Лайтууд - Актрисата, играеща Мерис, ми хареса много, още от първия път като се появи. Започна да раздава заповеди, бам-бам. Беше страшна. Малкият Макс не е това, което трябва да е. Хлапето е очарователно, но гледаш Изи, Алек и родителите им с тези мургави кожи и черни коси и изведнъж едно бледолико, русо детенце в ролята на Макс. Не ми се върза някак си. За Робърт нямам мнение, изглеждаше ми добър актьора, пък ще видим.
11. Специалните ефекти - Какво, за Бога? Много ми е смешно това бързо ходене и докато се бият фиу-фиу напред и назад. Някак си изкуствено направено. Но не е най-лошото. Въпреки че ми се иска при бягането и биенето с демони да няма ефекти, далеч по-добре ще изглежда.
12. Ретроспекцията от миналото - Младите актьори, избрани за Валънтайн, Джослин и Люк ми изглеждаха доста странно. Все пак това са 20 години разлика. Можеше просто да пооправят с грим лицата на по-възрастните Валънтайн, Джослин и Люк. Това е Холивуд все пак, щеше да се получи и с грим.
13. Първата целувка между Джейс и Клеъри - Знаете я от книгата, знаете я и от последния епизод (ако сте го гледали). Нула химия, както споменах веднъж вече. Изключително фалшив момент. В книгата ми хареса това, че са си сами, в оранжерията, всичко перфектно. А тука пред всички, в залата и дори Алек и Изи гледаха. Беше просто ненужно. 

***
Май стана доста дълга публикация, но просто не се сдържах, трябваше някъде да излея цялата тази събрала се информация в главата ми. Като цяло сериалът се оправя малко по малко. Последните епизоди не бяха лоши, както първите. Искрено се надявам да имат добър прогрес и занапред, за да успеят и да не спрат сериала. Стискам палци! Чувствайте се свободни и вие да изразите мнение по въпроса, ще ми е интересно да разбера дали сте съгласни с мен. Приятна вечер! :)

4 коментара:

  1. Напълно те подкрепям! Слава Богу, последните епизоди са една идея по-добри от първите, така че само можем да се надяваме нещата да се подобрят още...

    ОтговорИзтриване
  2. Споделям мнението ти за повечето от нещата. Все още тая надежда, че ще стане по-добър, но ще видим

    ОтговорИзтриване
  3. Напълно съм съгласна с казаното, а имах толкова високи очаквания..

    ОтговорИзтриване
  4. Така е, права си за Клеъри и Джейс най-вече! Лили си изигра сто пъти по-добре ролята от Катрин и тя за мен винаги ще е КЛЕЪРИ, също и Джейми ( Джейс ) За разлика от него този Джейс от сериала ми се струва доста скучен, без никакво чувство за хумор.

    ОтговорИзтриване

четвъртък, 25 февруари 2016 г.

Shadowhunters TV Show


Днес реших да си поговорим малко за сериала Shadowhunters по "Реликвите на смъртните" на Касандра Клеър. Както повечето от вас знаят, това е поредица от шест книги, посветени на свръхестествения свят с главни действащи лица - Ловците на сенки, които са нефилими - полухора, полуангели. Да, аз все още не съм прочела цялата поредица, а само първите две книги, но това ми е достатъчно, за да изразя мнение по въпроса и да кажа какво ме е впечатлило и какво не е. Умишлено изчаках да мине и този епизод, за да имам по-голяма представа за нещата, които си умирам да споделя още откакто излезе първият епизод. Без да губя време, започвам с коментарите, защото има много неща, които ми се иска да кажа.

 1. Катрин Макнамара - Няма да отричам, че е много красиво момиче. Но в днешно време красотата се гледа повече от способностите. Видимо тя е перфектна за ролята на Клеъри Фрей, като изключим тази странна оранжева коса. Доколкото знам преди е била руса и не разбирам защо просто не се е боядисала в червеникав цвят, а някакъв доста странен червеНИКАКЪВ. Не ми се иска да сравнявам нея и Лили Колинс, която изигра същата роля преди няколко години, но Лили е класи отгоре Кат. Не говоря за външност, а за актьорска дарба. Кат е Дисни актриса. Гледах няколко филма на Дисни Ченъл с нейно участие и се справи горе/долу добре, но има огромна разлика от ролите, които е играла преди, до ролята, която играе сега. Би трябвало да е доста по-узряла. Надявам се слабата ѝ актьорска игра да е, защото по някакъв начин не може да се отпусне пред камерите, или пък е някакъв етап, който след време ще отмине. Просто не е приятно за гледане, когато главната актриса не играе добре. Да не говорим пък, че с Джейс/Дом имат нула химия помежду си.
2. Доминик Шерууд в ролята на Джейс - Тук няма да говоря за актьорска игра, понеже харесвам Дом. Гледала съм го и в други продукции и знам, че е добър актьор. Специално за ролята му тук - мисля, че главна вина носят създателите на формата. Не усещам присъствието на Джейс изобщо. Сякаш е Джейс, ама не съвсем. Няма го онова нехайство, онова небрежно държание, онзи непукизъм и чувство за хумор. Определено трябва да се поработи малко повече с персонажа на Джейс. (Харесват ми очите на Дом, нещо рядко срещано по света са, но за да влезе в ролята просто трябваше да използват златисти лещи.)
3. Институтът - Външно сградата е красива. Изглежда по точно както би трябвало да бъде. Проблемът ми е с вътрешната му част. Напълно разбирам, че това е сериал и са им нужни статисти, но защо, защо, защо питам са ви нужни статисти, играещи ловци на сенки в Института? От къде се взеха? От Идрис или от Чернобил (по-късно за това недоразумение)? В книгата ясно е казано, че живеещите в сградата са Лайтууд, Джейс, Ходж и котката Чърч, която така и не видях никъде (Защо така лошо се пренебрегва животното?). А и недоумявам цялата тази работа с технологията, по която ловците нон стоп работят, сякаш живота им зависи от това.
4. Сценарият - Няма да говоря много за него. Ще кажа с няколко думи само, че е абсурден. Не ми харесва как са представени героите, нито репликите им. Има още да работят доста по него. 
5. Руните - ПРОКЛЕТИТЕ РУНИ! Въобще не изглеждат по начина, по който би трябвало да изглеждат. Много странно решение са взели, относно тях. Винаги съм си ги представяла черни на цвят и наистина добре изглеждащи като татуировки. А пък изгорени (буквално) в тялото ми изглеждат повече като рани, отколкото като руни.
6. Изи и Алек Лайтууд - Пет секунди мълчание за прекрасния Матю Дадарио! 
Много, много ми харесва как играе ролята си. Има характер в него. Влязъл е под кожата на Алек и се държи точно като него, само че с една идея по-добре. Не си падам особено по героя му в книгите, но в сериала - Mamma Mia! Естествено пак ми дойде една мисъл в главата - Матю е пълно копие на Алек по външност, спор няма, но Алек в сериала се държи не като Алек от книгите, а като Джейс от книгите, т.е. Матю/Алек от сериала може да мине и за Уил Херондейл. (If you know what I mean.)
Относно Изи - Емерауд(е) Тобиа също не е в идеална актьорска форма. На моменти играе нелепо. Но през повечето време е фурия. Харесва ми държанието ѝ, харесва ми външният ѝ вид, досущ като Изи в главата ми. А и връзката, която показват Матю и Емерауд(е) пред камерите, е точно това, което трябва да излъчва от двама души, играещи брат и сестра. Отлична работа вършат!
7. Саймън и развитието му - Алберто Росенде, подобно на колегите си от точка 6, също играе отлично ролята си. Влязъл е в роля, справя се много добре и видимо прилича на Саймън. В развитието на героя му, обаче не ми допадат нещата. Всичко става хем прекалено бързо, хем прекалено бавно. (Следващите няколко изречения ще съдържат СПОЙЛЕР, четете на ваша отговорност!)
Когато във втори-трети епизод беше отвлечен от вампирите, си казах "Добре, това е нормално", но видяхме Камил толкова скоро, а не би трябвало. Кръвта в тялото на Саймън е нейната, а по принцип е на Рафаел, което не ми се виждаше никак правилно. Можеше да се забавят нещата с превръщането на Саймън във вампир. Случи се прекалено скоро. А относно бавното развитие, за което споменах, имам чувството, че от цяла вечност се превръщаше във вампир, защото минаха колко - 4-5 епизода? Прекалено дълго и бавно развитие. Чак в другия епизод вече ще е официално вампир. Малко не добре замислено отново. 
8. Валънтайн, Джослин, Ходж и Люк - Има огроооомна разлика от актьорите, играещи Валънтайн в сериала и във филма. Трябва да призная, че този от филма ми беше някак по-доближаващ се до представите ми. А и Чернобил? Сериозно ли? Това е пълна глупост за мен. Максим Рой, която играе Джослин пък, подобно на щерка си, не е много добра в игрането. Харесва ми, че Люк е чернокож. Внася разнообразие в образа му. Някак си не разбирах защо е ченге, но в последствие се досетих, че в книгите глутницата се приютява в полицейско управление, та ясно от къде идва. А колкото до Ходж... прекалено ми е сексапилен избраният актьор. А и е доста по-млад от Джослин, Валънтайн и Люк. Пък да не споменаваме и огромната разлика от възрастния актьор, който бяха избрали за Ходж във филма.
9. Магнус Бейн - Честно казано Хари Шум Джуниър също не ми допада особено. Добър е, внася цвят в образа на героя си, но се държи нелепо през повечето време. Не е този Магнус, когото си представях, докато четях. Но с времето се надявам да го харесам.
10. Семейство Лайтууд - Актрисата, играеща Мерис, ми хареса много, още от първия път като се появи. Започна да раздава заповеди, бам-бам. Беше страшна. Малкият Макс не е това, което трябва да е. Хлапето е очарователно, но гледаш Изи, Алек и родителите им с тези мургави кожи и черни коси и изведнъж едно бледолико, русо детенце в ролята на Макс. Не ми се върза някак си. За Робърт нямам мнение, изглеждаше ми добър актьора, пък ще видим.
11. Специалните ефекти - Какво, за Бога? Много ми е смешно това бързо ходене и докато се бият фиу-фиу напред и назад. Някак си изкуствено направено. Но не е най-лошото. Въпреки че ми се иска при бягането и биенето с демони да няма ефекти, далеч по-добре ще изглежда.
12. Ретроспекцията от миналото - Младите актьори, избрани за Валънтайн, Джослин и Люк ми изглеждаха доста странно. Все пак това са 20 години разлика. Можеше просто да пооправят с грим лицата на по-възрастните Валънтайн, Джослин и Люк. Това е Холивуд все пак, щеше да се получи и с грим.
13. Първата целувка между Джейс и Клеъри - Знаете я от книгата, знаете я и от последния епизод (ако сте го гледали). Нула химия, както споменах веднъж вече. Изключително фалшив момент. В книгата ми хареса това, че са си сами, в оранжерията, всичко перфектно. А тука пред всички, в залата и дори Алек и Изи гледаха. Беше просто ненужно. 

***
Май стана доста дълга публикация, но просто не се сдържах, трябваше някъде да излея цялата тази събрала се информация в главата ми. Като цяло сериалът се оправя малко по малко. Последните епизоди не бяха лоши, както първите. Искрено се надявам да имат добър прогрес и занапред, за да успеят и да не спрат сериала. Стискам палци! Чувствайте се свободни и вие да изразите мнение по въпроса, ще ми е интересно да разбера дали сте съгласни с мен. Приятна вечер! :)

4 коментара:

  1. Напълно те подкрепям! Слава Богу, последните епизоди са една идея по-добри от първите, така че само можем да се надяваме нещата да се подобрят още...

    ОтговорИзтриване
  2. Споделям мнението ти за повечето от нещата. Все още тая надежда, че ще стане по-добър, но ще видим

    ОтговорИзтриване
  3. Напълно съм съгласна с казаното, а имах толкова високи очаквания..

    ОтговорИзтриване
  4. Така е, права си за Клеъри и Джейс най-вече! Лили си изигра сто пъти по-добре ролята от Катрин и тя за мен винаги ще е КЛЕЪРИ, също и Джейми ( Джейс ) За разлика от него този Джейс от сериала ми се струва доста скучен, без никакво чувство за хумор.

    ОтговорИзтриване